Stoere Binken Design

Studio N identiteit

Klant: Studio N

Als interieur designer creëer je ruimtes of objecten met vormen, dimensies, kleuren en materialen. Wij vinden Studio N één van de beste interieur designers van Limburg en zijn trots dat we deze identiteit voor hem mochten ontwikkelen.

Re/thinking

De identiteit die wij ontworpen hebben is nauw met de werkwijze van Niels Maier verbonden. Het logo is zeer bijzonder en is feitelijk een set vormen die een dimensie claimen. De rode 'N' lijkt op een klein fabriekje, een plek waar nieuwe ideeën ontstaan en uitgewerkt worden. Deze creatieve fabriek is het beeldmerk geworden van Studio N. De slogan 'Re/thinking interiors' die we voor Studio N bedacht hebben past bij de denk- en werkwijze en is breed inzetbaar.</p>

Vurig rood

De klant, Niels Maier, wilde iets heel bijzonders dat opvalt en blijft hangen. Als designer heeft hij lef en absoluut geen angst voor kleuren dus hebben we een eigen rode huisstijl kleur laten mengen die een aandeel fluor bevat. Hierdoor is de kleur vurig rood en knalt van het papier. Hiermee is de identiteit niet alleen zeer opvallend, maar vooral uniek geworden.

Re/thinking Interiors is niet voor niets onze slogan, wij bedenken en herdenken functies en ruimtes en de manier waarop ze worden toegepast. Dit gebeurt veelal op transdisiplinair niveau dus van het meubelontwerp tot en met grote complexe interieurs. Voor Studio N was ik op zoek naar een nieuwe sterke eigen identiteit en vond in de Stoere Binken de juiste partner om samen te werken, je kunt je wel voorstellen als je met 3 creatieve breinen iets gaat vormgeven dat dit veelal complex is, echter in onze case ging dit zeer prettig, en het resultaat staat er.

Niels Maier - interior designer / Director

rene

Creative director

Deel dit artikel

P G