8 tips voor een goede huisstijl (update 2020)

Creative Director

Wanneer is een logo een goed logo en een huisstijl een goede huisstijl? De visualisatie van het DNA van je bedrijf is belangrijk voor het succes ervan. Design bureau Stoere Binken Design ontwerpt al sinds 1995 huisstijlen en professionele websites. Onze ervaring en expertise delen we graag zodat jij je eigen goede huisstijl kunt ontwikkelen.

In dit blog gaat het niet over mooi of lelijk. Een mooie huisstijl is niet per definitie goed, of omgekeerd. Mooi is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten. Wij oordelen dan ook niet over het visuele design van de huisstijl, maar beargumenteren de inhoudelijke waarden.
Voor ons is het belangrijk dat een huisstijl effectief is en het bedrijf succesvol maakt. Het moet de doelgroep aanspreken, overtuigen en tot actie bewegen. Daarnaast moet de huisstijl duurzaam zijn en een blijvend positief imago opbouwen zodat jij als bedrijf je marketing en communicatie kunt uitbouwen.

Wanneer spreken we van een huisstijl?

Als definitie van een huisstijl zegt het Groot Woordenboek der Nederlandse Taal (1992) het volgende:
“De aard en het geheel van de visuele presentatie van een onderneming, zoals naamcode, bedrijfssymbool, opmaak, lettersoort en eventueel kleur van het verspreide drukwerk en van opschriften enz.”

De Engelse term voor huisstijl is ‘Corporate Identity‘, maar we spreken van het ‘Corporate Design‘ als het gaat over de visuele uitstraling van een bedrijf.
De volledige presentatie van een bedrijf in de breedste zin van het woord is beter te vatten onder de noemer ‘Brand Identity (merkidentiteit)‘. De merkidentiteit manifesteert zich in alle lagen van een bedrijf, van de receptioniste die de telefoon opneemt, tot de print media uitingen, de website, landelijke televisie reclames, etc.

Belang van een goede huisstijl

Een huisstijl zorgt ervoor dat alle merkuitingen van jouw bedrijf consistent zijn en een positieve associatie oproepen bij je doelgroep. Vele studies bewijzen dat een huisstijl je helpt bij het opbouwen van een positieve naamsbekendheid en succes van je bedrijf. Maar wat is precies het belang voor jou?

  • Imago: Een huisstijl zet de juiste toon en bepaalt voor een groot deel het imago van je bedrijf.
  • Consistentie: Een verzorgde huisstijl presenteert een eenduidig beeld van je bedrijf naar je klanten, maar ook medewerkers en externe samenwerkingspartners.
  • Aantrekkingskracht: Een mooie huisstijl spreekt vele doelgroepen aan en verhoogt je naamsbekendheid.
  • Onderscheidend vermogen: Een unieke huisstijl onderscheidt jou van je concurrenten en helpt je succesvoller te worden.
  • Kostenmanagement: Een goed georganiseerde huisstijl helpt bij de kostenbeheersing doordat regels en hulpmiddelen vastgelegd zijn. Het wiel hoeft niet telkens opnieuw uitgevonden te worden.

8 Basiselementen van een goede huisstijl

Een goede huisstijl bestaat (minstens) uit een combinatie van de volgende 8 grafische basiselementen die we hieronder bespreken en aangeven wat belangrijk is voor jouw bedrijf:

  1. Logo
  2. Typografie
  3. Kleur
  4. Vorm
  5. Visuals
  6. Tone of voice
  7. Brand Voice (NIEUW)
  8. Huisstijl management

1 – Logo

Deze vragen horen wij vaak van mensen: Waarom is een logo nodig? Wat is een goed logo? Waaruit bestaat een logo? Waar moet een logo aan voldoen?
Design bureau Stoere Binken Design ontwerpt al sinds 1995 logo’s voor bedrijven, merken, verpakkingen, etc. Voor ons is een logo veel meer dan een grafisch ontwerp dat een bedrijf of merk vertegenwoordigd. Een logo is de bron van het Corporate Design; wij noemen deze de superheld van je huisstijl.

3 componenten van een logo

Een logo bestaat uit een drietal componenten. Deze componenten zijn de visuele bouwstenen van een logo. Ze hoeven niet altijd in deze samenstelling in een logo te zitten. Er zijn logo’s zonder beeldmerk, maar wel met een tagline. Meerdere combinaties zijn mogelijk, maar deze 3 componenten vormen de basis van elk logo:

  1. Woordmerk: De bedrijfsnaam geeft helder aan hoe het bedrijf heet. Een logo met alleen een woordmerk heet een ‘typografisch logo’.
  2. Beeldmerk: Het icoon of afbeelding verlenen betekenis, symboliek en karakter aan het logo.
  3. Tagline: De corporate slogan beschrijft eenduidig wat het bedrijf doet en waar het voor staat.

3 onbewuste stappen voor acceptatie van een nieuw logo

De symboliek en stijl van een logo bepalen voor een groot deel de acceptatie door de ontvanger en het vertrouwen dat hij jullie daarmee schenkt. De ontvanger, die jouw logo voor het eerst ziet, doorloopt in zijn hoofd deze 3 onbewuste stappen:

  1. Begrijpen: Visualiseert het logo het doel of karakter van het bedrijf? Symboliek, kleur en typografie zetten de juiste toon.
  2. Geloven: Wekt het logo vertrouwen en geloofwaardigheid? Een sterk grafisch ontwerp overtuigt de doelgroep.
  3. Accepteren: Wil ik met dit bedrijf in interactie treden? Ben ik ook bereid om vrijwillig hun logo op mijn kleding te dragen en hun merkidentiteit te verbreiden?

5 succesfactoren voor een goed logo

De vijf belangrijkste factoren die het succes van een goed logo bepalen zijn:

  1. Eenduidigheid: Een logo vertelt een duidelijk, helder en ondubbelzinnig verhaal van jouw bedrijf.
  2. Authenticiteit: Een goed logo toont zijn ware persoonlijkheid en karakter. Het is een manifestatie van intrinsieke waarden. Authenticiteit is écht, iets wat je niet kunt faken. Authenticiteit is niet per definitie hetzelfde als originaliteit.
  3. Originaliteit: Een origineel logo is geen letterlijke vertaling van een beeld of een woord. Het is een vertrekpunt voor het ontwerpen van een beeldtaal die uniek is voor jouw bedrijf. De gebruikte beeldtaal is een abstracte, vrije interpretatie en visualisatie van een begrip dat voor de doelgroep belangrijk is. 
  4. Functionaliteit: Een logo is afgestemd op jouw doelgroep, de markt en de functie / doel en niet in de eerste plaats op wat jij als klant zelf mooi vindt.
  5. Duurzaamheid: Een logo moet doorgaans niet aan trends onderhevig zijn. Een goed logo ontwikkelen kost veel geld, dus je wilt dat deze ook lang meegaat. Het is de basis van je bedrijfsimago, je marketing, geloofwaardigheid. De beste logo’s hoeven zelden aangepast of verbeterd te worden.
Logorama Rene Verkaart

Vraag van een klant: Waarom gebruiken jullie een ander lettertype voor mijn logo dan voor mijn huisstijl?

Je logo is de superheld van je organisatie. Deze moet bijzonder zijn. Huisstijl lettertypes ondersteunen de merkidentiteit. Als we hetzelfde lettertype gebruiken, dan wordt het logo soms minder bijzonder omdat het door velen gezien wordt als ‘maar een gewoon lettertype’. Dit is voor elke huisstijl anders.
René Verkaart
Creative Director

Hoe maak je een logo uniek?

Om een logo extra bijzonder te maken zijn er verschillende typografische design opties mogelijk die we kunnen inzetten, afhankelijk van het merk, de doelgroep en het gewenste effect. Wij gebruiken vaak de volgende technieken omdat onze ervaring heeft geleerd dat deze effectief zijn;

  • We maken een custom lettertype (Kryptonite), of een custom variant van een bestaand eigen gemaakt lettertype (Morpak). Deze design optie heet ‘brandfont’.
  • We integreren een handgemaakt beeldmerk direct in het logo (zie Evoor en Softhale).
  • We maken inkepingen op kenmerkende plekken (Kalimba).
  • We veranderen het karakter van bepaalde letters (Middelhof en iArts Maastricht).
  • We mixen kapitalen en onderkast letters (zie Porta Mosana College).

Het logo is daarmee uniek en niet zomaar na te maken door het huisstijl lettertype te gebruiken. Bijkomstig voordeel is dat je het ook gemakkelijker kunt deponeren bij de BOIP Merkregistratie Benelux omdat het eerder als beeldmerk en niet als lettertype gezien wordt.

2 – Typografie

Een bewust gekozen font roept een emotionele reactie op; vertrouwenwekkend, serieus, frivool, vriendelijk, uitnodigend, klassiek. Typografie is een essentieel onderdeel van het Corporate Design, een krachtig statement. En toch staan de meeste bedrijven nog te weinig stil bij de kracht van typografie.

In een commerciële wereld die geobsedeerd is door “global branding”, kan een custom fonts een uiterst efficiënt middel zijn om een unieke merkidentiteit te creëren. Het effect van lettertypen is voor het ongetrainde oog wellicht subtiel, maar het resultaat is zeer krachtig.

Voor de Morpak huisstijl hebben we een speciaal lettertype variant ontwikkeld, gebaseerd op de CFF Accelerator van Characters Font Foundry. Voor deze huisstijl met spierballen hadden we een mannelijk “roman” (rechtopstaand) lettertype nodig. Aangezien het originele Accelerator lettertype een italic font is hebben we hiervoor een custom brandfont gemaakt, speciaal voor het Morpak logo.
Het succes van deze nieuwe letter heeft geresulteert in het feit dat er nu een compleet nieuwe CFF Accelerator font familie met 8 gewichten beschikbaar is.

Morpak Custom Typografie - Rene Verkaart
CFF Accelerator font family in de Morpak huisstijl

Custom fonts zijn de toekomst voor MKB bedrijven

Custom lettertypen zijn een krachtig onderdeel van een merkidentiteit, het visualiseert het DNA van je bedrijf in zijn puurste vorm. Custom lettertypen zijn handgemaakte fonts, specifiek voor jouw bedrijf. Stoere Binken Design maakt custom lettertypen nu ook voor het MKB betaalbaar.
Meer over custom fonts voor MKB bedrijven
Vraag René Verkaart

Creative Director René Verkaart is tevens Type Director bij Characters Font Foundry, zijn eigen font foundry. Hij ontwerpt professionele retail- en custom lettertypen voor bedrijven en merken. Als je wat inspiratie (of overtuiging) zoekt voor het inzetten van custom lettertypen voor jouw bedrijf, bekijk dan zijn Custom Type portfolio eens. Daar vind je lettertypen voor o.a. Visma|Raet, Maastricht Sport, MEIJS Motorman en Noordhoff Uitgeverij.

custom lettertypen

Gouden regels voor font licenties

Heb je een eigen huisstijl lettertype? Ben je niet zeker hoe font licenties werken en wil je juridische problemen voorkomen? Lees dan hier alles over de gouden regels voor font licenties.

Lettertype logo achterhalen

Heb je een mooie huisstijl of een cool logo gezien en wil je achterhalen welk lettertype zij gebruiken? Probeer dan WhatTheFont! van MyFonts eens.
Upload een afbeelding of screenshot naar hun website en definieer een paar lettertekens. Meestal vinden zij wat je zoekt.

3 – Kleur

Kleur is heel persoonlijk en heeft raakvlakken met vele psychologische aspecten. Wat is Vodafone zonder de rode huisstijlkleur of ABN AMRO zonder de groene?
De psychologische betekenis van kleuren is voor een deel zelfs universeel. Bijvoorbeeld:

  • Rood is een echte signaalkleur en wordt overal geassocieerd met liefde, kracht en passie, maar ook met agressie en gevaar.
  • Blauw staat voor rust, vertrouwen en waardigheid, maar ook voor status en macht.
  • Zwart staat voor elegantie en stijl maar wordt ook vaak geassocieerd met de dood.
Kleurenpalet e-llis
Het door Stoere Binken Design ontwikkelde corporate kleurenpalet van e-llis Logistic Solutions

Voor een huisstijl is het kleurenpalet dus heel belangrijk. De keuze voor de juiste kleuren vereist vakkennis en is een specialisme. Er zijn verschillende kleursystemen die vaak door een design bureau voor een huisstijl ingezet worden. De uitdaging zit ‘m in het onderling afstemmen van deze kleursystemen om een zo consistent mogelijke uitstraling in alle merkuitingen te creëren.

Deze 5 kleursystemen zijn gangbaar voor de meeste huisstijlen. Deze gebruiken wij als grafisch ontwerpbureau voor elke goede huisstijl:

  • PMS: Dit staat voor Pantone Matching System. Het Pantone kleurensysteem is een uitgebreide verzameling van wereldwijd vastgestelde kleuren. De kleur wordt gemaakt door 15 basis pigmenten (inclusief zwart en wit). Het systeem bevat ongeveer 1.100 kleuren met een uniek nummer dat regelmatig uitgebreid wordt met nieuwe Pantone kleuren.
  • CMYK: Het CMYK kleurensysteem zijn process kleuren, specifiek geschikt voor drukwerk. De afkorting staat voor Cyaan, Magenta, Yellow en Key (black). Dit zijn de 4 basiskleuren die nodig zijn om alle (zichtbare) kleuren op papier te reproduceren.
  • RGB: Op beeldschermen wordt uitsluitend gewerkt met de drie primaire kleuren Rood, Groen en Blauw. (R) 242, (G) 30, (B) 140 is magenta.
  • Hex (hexadecimaal): Hex zijn 256 webkleuren die je browser kan laten zien bij het weergeven van websites. Hex kleuren zijn een andere formattering van het RGB kleursysteem. De 6 cijfers en letters beschrijven de RGB kleur. Hex 00ACFF blauw staat voor R 0, G 172, B 255. Je kunt een RGB-code omzetten in een hex-code.
  • RAL: RAL staat voor ReichsAusschuss für Lieferbedingungen. Een hele droge Duitse term voor een coderingssysteem voor verf-, coating- en plakplastic kleuren. Dit kleursysteem gebruiken wij zelden, maar wordt in de industrie sector nog steeds gebruikt.

Je voelt al aan hoe moeilijk het is om deze kleurensystemen op elkaar af te stemmen.
RGB zijn lichtkleuren. Het licht van beeldschermen en televisies is niet genormd en kan dus op elk apparaat anders zijn. Dit bepaalt de kleurtemperatuur.
CMYK en PMS worden gedrukt op papier. Het gekozen papier zorgt voor kleurverschil tussen deze beide kleursystemen. Gebruik je een gladde (gestreken) of matte (ongestreken) papiersoort, dan heeft dezelfde kleur een zichtbaar andere uitstraling.
In het afstemmen van deze kleursystemen steekt veel tijd en ervaring. Wij weten hoe de kleuren op de verschillende dragers reageren. We anticiperen hierop door de kleuren op voorhand bij te stellen zodat ze een consistent geheel vormen als ze toegepast worden.

4 – Vorm

De vormentaal is onderdeel van de visuele merkidentiteit en bepaalt vaak de ‘scherpte’ en/of ‘warmte’ van een identiteit; is het een hard of een zacht merk, is het een identiteit voor mannen of vrouwen? Is het een zakelijk of frivool merk? Zachte afgeronde- of hoekige harde vormen zetten de toon voor de uitstraling van je merk.

Deze vormen kunnen elementen zijn die uit het logo geleend worden, of aanvullend zijn óp het logo. Stel je voor dat het logo een vlak met afgeronde hoeken heeft. Het ligt dan voor de hand om deze beeldtaal ook voor foto kaders te gebruiken, of de afgeronde hoeken van een visitekaart.
Door deze vormen goed op elkaar af te stemmen wordt de identiteit compleet en maakt het nog breder inzetbaar. De ontvanger herkent de vormentaal, soms ook onbewust, en verbind deze met het ‘gevoel’ dat hij bij je bedrijft heeft. Deze subjectieve waarneming is voor het imago van jouw bedrijf zeer belangrijk is.

goede huisstijl vorm elementen
Jaargids ontwerpen voor het Stella Maris College

Ook de vorm van je huisstijl uiting is belangrijk, dus je brochure, folder, visitekaart, etc. Ga je voor vierkant, langwerpig of toch voor de standaard DIN papierformaten? Als grafisch ontwerpbureau maken wij altijd een bewuste keuze voor een papierformaat, omdat dit deel is van de storytelling.

De juiste keuze van het papier is natuurlijk net zo belangrijk. Hoe voelt jouw uiting aan, wat ‘vertelt’ die de ontvanger en wat wil je dat hij doet?
In overleg met onze huisstijl drukkerij vinden we altijd de juiste papiersoort voor jouw product.

5 – Visuals

Onder visuals verstaan we illustraties, pictogrammen / iconen, foto’s. Deze kunnen illustratief of suggestief van aard zijn, maar ook direct en informatief. De keuze voor foto’s met vrolijke mensen in de natuur of harde industriële gebouwen is zeer bepalend voor de uitstraling van de identiteit. Bij de keuze van de visuals letten we heel nauwkeurig op het gekozen kleurenpalet. Door visuals te kiezen die kleuren uit het kleurenpalet bevatten, ontstaat er een consistent beeld dat voor de wederherkenning belangrijk is.

klankatlas iconen - Rene Verkaart
Onze custom iconen set voor de Klankatlas website
Onze custom iconen toegepast op de Klankatlas website

6 – Tone of voice

Tone of voice is de stijl waarin een bedrijf of merk communiceert met haar doelgroep, het is letterlijk de ‘stem’ van de organisatie. Een uniforme tone of voice in tekst én beeld zorgt voor een herkenbaar en geloofwaardig imago.
De tone of voice is niet te verwarren met Sonic Branding (Klankmerk). Denk daarbij aan een jingle of een geluidstoon die bedrijven inzetten om herkenning te creëren door klanken.

Spreek de juiste taal; dat is het motto van design bureau Stoere Binken Design Maastricht. Een directeur van een multinational spreek je anders aan dan VWO scholieren. Bij alles wat je ‘zegt’ is het belangrijk authentiek te blijven. Gewoon jezelf zijn is het beste, de ontvanger voelt het direct als je je anders voordoet dan je bent.

Welke taal spreekt jouw merkidentiteit? Nike zegt ‘Just do it’. Vodafone ‘The future is exciting’. De taal van de merkidentiteit heeft betrekking op de pay-off, de tone of voice en de gebruikte begrippen en vakjargon.

Raakt jouw tone of voice de juiste snaar?

Als Stoere Binken Design een huisstijl ontwikkelt, dan besteden we veel aandacht aan de juiste tone of voice van het bedrijf. Authenticiteit en uniformiteit in woord én beeld creëert het gewenste imago en helpt de juiste snaar te raken bij je doelgroep.
Wil je graag praten over jouw tone of voice?
Maak vrijblijvend een afspraak

7 – Brand Voice (NIEUW)

Alexa heeft een nieuwe feature voor zijn voice assistent: Brand Voice.
Brand Voice is de mogelijkheid waarmee je kunt samenwerken met het Amazon Polly-team om een exclusieve Neural Text-To-Speech (NTTS) voor jouw merk te bouwen. Het systeem maakt gebruik van machine learning-technologieën om een kunstmatige spraak te genereren die klinkt als een menselijke stem. Met behulp van neurale netwerken is het nu mogelijk om zeer natuurlijk klinkende spraak te producteren met verschillende accenten. Luister maar eens naar deze stemmen en stel je een digitale secretaresse voor die vragen van je klanten kan beantwoorden.
Is dit de stem van je nieuwe servicedesk medewerker die vragen van lastige klanten gaat beantwoorden?

Bron: Gert Koot voor Branded Entertainment

8 – Huisstijl management

Als je een mooie huisstijl hebt laten ontwerpen, dan wil je ook dat deze optimaal ingezet wordt. Al je merkuitingen moeten consistent zijn, want je doelgroep herkent dit onbewust. Je huisstijl elementen zoals o.a. kleur, logo, lettertype en tone-of-voice vormen je merkidentiteit en deze moet je altijd op de juiste manier gebruiken. Maar hoe doe je dat? Huisstijl management begint bij de eenvoudigste vragen:

  • Welke huisstijl kleuren heb ik en hoe moet ik die toepassen zodat het er in onze print media uitingen overal hetzelfde uitziet?
  • Welk huisstijl lettertypen heb ik en welke gebruiken we voor de website?
  • Als ik een advertentie wil laten maken, hoe moet de layout er dan uitzien? En hoe zorg ik ervoor dat het dezelfde advertentie blijft als het formaat verandert?
  • Als ik een folder wil laten maken, waar moet ik dan rekening mee houden zodat het binnen de uitgezette huisstijl richtlijnen valt?

Een goede huisstijl is vakwerk

Het ontwerpen van een huisstijl is vakwerk en een specialisme. Veel beginnende zelfstandig ondernemers knutselen in het begin zelf een huisstijl in elkaar, of laten iets door ‘een neefje’ maken. Ergens begrijpelijk voor startups.
De praktijk wijst echter uit dat een professioneel ontworpen huisstijl onontkomelijk is voor de groei en het voortbestaan van een bedrijf. Voor het ontwikkelen van een goede huisstijl zijn een aantal kerngegevens van belang:

  • Identiteit: Wie ben je? Wat / wie wil je zijn?
  • USP (Unique Selling Point): Wat wil je uitdragen en hoe onderscheidt dat zich van de concurrentie?
  • Target market: Op welke markt wil je je gaan bewegen? Wat zijn de kenmerken van deze markt?

Deze gegevens kunnen in een aantal creatieve brainstorm sessies in kaart gebracht worden. Het kan productief zijn om hierbij ook een communicatie- of marketing partner te betrekken.

Consistentie in de huisstijl

Voor het succes van een goede huisstijl is het belangrijk dat deze op elk niveau toegepast én bewaakt wordt. Van de telefoniste die de telefoon opneemt en een heel persoonlijke vertegenwoordiging van de huisstijl is, tot de koerier die de goederen bij de klant aflevert en de auto waarin hij rijdt.

Het niet consistent doorvoeren van de huisstijl is de meest gemaakte fout door klanten en op langere termijn nadelig voor het imago.

Een goede ondersteuning hiervoor biedt een huisstijlhandboek, ook wel ‘Design System’ genoemd. In dit handboek zijn alle richtlijnen, do’s en don’ts vastgelegd, ondersteund door voorbeelden en andere toepassingen.

Levensduur van een goede huisstijl

De tand des tijds laat de huisstijl niet onaangetast. De levensduur van een huisstijl is vooral afhankelijk van het onderhoud en de juiste naleving van de richtlijnen die vastgelegd zijn in het design system. De ouderdom van de huisstijl is veel minder van belang. Een goede huisstijl ontwikkelt en past zich aan aan de veranderde wensen en behoeftes van de markt.

Onderhoud van een huisstijl

Het onderhoud aan de huisstijl is natuurlijk een mooi moment om de huidige positionering te herzien:

  • Doe ik het nog goed?
  • Komt mijn boodschap nog bij mijn klanten aan?
  • Lever ik nog steeds wat ik uitstraal en beloof?

Dat zijn een aantal vragen die we in een creatieve sessie samen kunnen evalueren om daarmee eventueel de merkstrategie te kunnen bijstellen. Als je toch gaat investeren in het onderhoud van je huisstijl, dan kun je er beter voor zorgen dat die elkaar versterken.

Merkenrecht

Als je een beeldmerk wilt registreren bij het Benelux Merkenbureau, moet je ontwerp aan een aantal strenge regels voldoen. Het ontwerp en het lettertype moeten voldoende origineel en onderscheidend zijn in de klasse waarin het beeldmerk geregistreerd wordt. Een woord in een standaard web safe lettertype kan niet geregistreerd worden.
Inschrijving van je merk bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) geeft je het exclusief recht op het gebruik van het merk voor bepaalde waren (producten) en diensten binnen de Benelux, voor een (verlengbare) periode van 10 jaar.

Budget bepalen

Voordat je begint met het ontwikkelen van een goede huisstijl is het belangrijk een inventarisatie te maken van wat er ontworpen moet worden. De basis instrumenten van een merkidentiteit zijn niet alleen de correspondentielijn (briefpapier, volgblad, visitekaart, envelop), maar ook een website, brochures en print media special products. Zonder een professionele website ben je als bedrijf niet meer geloofwaardig en dat zal je imago schaden.
Het lijkt wellicht goedkoper om zelf een huisstijl in elkaar te zetten, maar na verloop van tijd zal blijken dat een professioneel ontworpen huisstijl zich meer dan terugbetaald. 

Een huisstijl is een investering in de toekomst. Verspreid over 10 jaar plezier zijn de eenmalige aanschaffingskosten van een huisstijl te verwaarlozen. Stoere Binken Design richt zich altijd naar het beschikbare budget van de klant. We zoeken samen een passende oplossing om een goede huisstijl te ontwikkelen.

Wil je vrijblijvend praten over jouw eigen goede huisstijl?

We spreken graag af voor een kennismaking en inventarisatie van jouw huisstijl. We kijken samen naar de huidige stand en brainstormen over de mogelijkheden om jouw huisstijl te verbeteren.

Mail ons voor meer informatie