Motion graphics: bewegende merkverhalen

Creative Director

Motion graphics (ook wel ‘mograph’ genoemd) is een krachtig hulpmiddel om jouw bedrijf of merk te promoten en je merkverhaal over te brengen. Door animatie, videobewerking, grafische design en audio te combineren, heeft motion graphics een emotionele en visuele impact op je doelgroep. Wij zien motion design als storytelling met bewegende beelden.

NIEUW: GijzenDMA project reel

Waar zijn motion graphics voor geschikt?

Motion graphics zijn uitermate geschikt voor een logo animatie, introductie van een product of diensten, maar ook kinetische typografie, uitleg van een concept, of het visualiseren van gegevens of statistieken (infographic). Wij gebruiken ze bijvoorbeeld voor onze visuele storytelling om de kijker actief bij jouw merkverhaal te betrekken. Hierdoor spelen ze een cruciale rol in de marketingstrategie van jouw bedrijf.

Enkele projecten waar wij motion design ingezet hebben

Soorten motion graphics

Er zijn een aantal soorten van motion graphics die wij inzetten voor branding projecten van onze klanten. Deze animaties zijn nuttig om een idee veel sneller over te brengen. Kortom, ze communiceren visueel met kijkers en trekken hun aandacht:

  • Logo revealers (Geanimeerde logo’s)
  • Geanimeerde titels
  • Kinetische typografie (bewegende woorden op gesproken teksten)
  • Social media stories
  • Infographics
  • Explainer videos (Uitlegvideo’s)
  • Geanimeerde advertenties
  • Pakkende videosjablonen
  • GIF’s
Kinetische typografie motion design voorbeeld voor Characters Font Foundry

Storytelling met bewegende beelden

Bij Stoere Binken Design gebruiken we motion graphics om de visuele storytelling van jouw merkidentiteit te versterken en te communiceren. Daarbij zetten we het in op jouw website, social media kanalen, televisie, film, reclame en allerlei digitale platformen.
René Verkaart
Creative Director

De voordelen van motion graphics in jouw marketingstrategie

Motion design kan een aantal voordelen bieden voor bedrijven en (hun) merken:

  • Verhoogde betrokkenheid: Motion graphics trekken de aandacht van het publiek en houden deze vast door middel van beweging, kleur en geluid. Daarnaast kan het leiden tot een hogere betrokkenheid en een beter begrip van je boodschap.
  • Verbeterde merkherkenning: Motion design kan worden gebruikt om je merkidentiteit te versterken en te communiceren. Bijvoorbeeld voor het gebruik van logo animaties, introducties van producten of diensten, of het visualiseren van gegevens of statistieken, helpen motion graphics om de merkherkenning te verbeteren en jouw boodschap over te brengen.
  • Verhoogde conversies: Door aantrekkelijke en informatieve animaties moedigen we jouw klanten aan om actie te ondernemen, bijvoorbeeld het kopen van je product(en) of het aanvragen van meer informatie.
  • Verbeterde communicatie: Motion graphics worden gebruikt om complexe ideeën en concepten op een eenvoudige en begrijpelijke manier te communiceren. Met andere woorden, door animaties en visuele hulpmiddelen begrijpen je klanten en medewerkers beter wat er wordt bedoeld en wat er van hen wordt verwacht.
  • Delen en verspreiden: We verspreiden motion graphics heel gemakkelijk via sociale media en andere online platforms. Dit helpt om meer exposure en een groter bereik voor je merk of boodschap te krijgen.
  • Meer creatieve vrijheid: Motion design biedt meer creatieve vrijheid dan traditionele video’s of afbeeldingen omdat we stoere animaties en visuele effecten gebruiken.
  • Meer flexibiliteit: Door verschillende stijlen, kleuren en geluiden passen we motion graphics aan aan verschillende doelgroepen en platforms.

Heb je interesse in motion graphics voor jouw bedrijf?

Neem contact met ons op om vrijblijvend de mogelijkheden voor een motion design project voor jouw bedrijf te bespreken.

Ik wil motion graphics