Morpak Industrial Packaging branding en website

Morpak maatwerk website Brabant - Rene Verkaart)

Morpak voorziet al bijna 40 jaar in hoogwaardige industriële verpakkingsoplossingen. Ze zijn specialist in verpakkingen, services en logistiek. Stoere Binken Design heeft de complete rebranding verzorgd, van het logo tot de voertuigen en maatwerk Morpak website. Een cleane, masculine huisstijl met spierballen en lef. Een opdracht voor een zeer leuke Limburgse klant waar we met veel plezier aan hebben gewerkt.

Creative Director
Logo redesign - Rene Verkaart)

Morpak website met spierballen

De Morpak website is helder ingedeeld in de 3 oplossingen die Morpak Industrial Packaging Specialist biedt; Verpakkingen, Services, Logistiek. Grote heldere banner foto’s geven de website kracht en spanning. De supermenu’s brengen je snel naar de juiste pagina’s. De rood-zwarte kleurcombinatie is opvallend voor de industrie waarin Morpak opereert. In de Morpak branding en vooral het webdesign gebruiken we deze signaalkleuren zo effectief mogelijk. De ronde hoeken van de fotokaders sluiten aan bij het karakter van het logo; één ronde hoek, drie scherpe hoeken.

De 6 klantsegmenten hebben we voorzien van een eigen informatie icoon, zodat je die snel kunt herkennen. Deze iconen worden in alle huisstijl uitingen gebruikt. De Morpak website is volledig responsive en werkt op alle devices en in alle formaten. De website draait op WordPress CMS. Webdesign Limburg at its best.


Website

Morpak BV is een familiebedrijf met 40 jaar ervaring

Morpak is gespecialiseerd in het maken van houten kisten, kratten en speciale pallets voor machines en industriële producten. Hun professionals kunnen zowel in eigen productiefabriek als op locatie voor klanten werken. Met bijna veertig jaar ervaring, 40 medewerkers en 10.000 vierkante meter productiefaciliteit en kantoor mag Morpak zich met recht dé verpakkingsspecialist noemen.

Recentelijk heeft Morpak Van Veghel overgenomen, dé verpakkingsspecialist uit Eindhoven.

Responsive WordPress website - Rene Verkaart)

Damn, dat is vet

We hebben Stoere Binken de opdracht gegeven de nieuwe identiteit van Morpak te ontwikkelen en vorm te geven, dit heeft geleid tot een “stoere” identiteit. Het nieuwe grafische ontwerp, de nieuwe huisstijl, de nieuwe website en de inrichting van de social media kanalen dragen bij aan de verdere ontwikkeling van onze strategie.

Dimitri Romeijnders -
Directeur Morpak
morpak houten visitekaart - Rene Verkaart)

Houten visitekaarten

Als hout het basis materiaal is waarmee je werkt en waarin je bijna al je producten verpakt, dan is het een integraal onderdeel van je merkidentiteit. Wij hebben voor Morpak daarom houten visitekaartjes gemaakt. Klanten vinden deze huisstijl ‘special products‘ geweldig en ze laten een blijvende indruk achter van Morpak.

Voertuigen zijn rijdende visitekaarten

De Morpak voertuigen zijn dagelijks op de weg te zien. De meest gemotiveerde medewerkers zitten achter het stuur. Ze brengen en halen de producten van Morpak en transporteren ze door heel Europa. Wij zijn ervan overtuigd dat de voertuigen van Morpak, naast de responsive website, één van de meest zichtbare en tastbare merkuitingen zijn.
Als je één van de Morpak voertuigen ziet, geef de chauffeurs dan een thumbs up. Zij doen hun werk met overtuiging en uiterste precisie. Respect!

 

Morpak fleet - Rene Verkaart

Copyright interieur foto’s in galerij hieronder Prolight Weert.


Meer voertuigen

Een design system zorgt voor consistentie

Een ‘design system’ is een collectie van herbruikbare huisstijl componenten, samengevat en helder gedocumenteerd. Deze stelt betrokkenen zelf in staat om, onafhankelijk van elkaar, verschillende en uniforme merkuitingen te creëren. De kracht van webdesign uit Limburg in een efficiënt design system samengevat.
Bij Stoere Binken Design ontwikkelen we altijd een intern design system omdat we huisstijl management belangrijk vinden. Hiermee documenteren we het DNA van jouw bedrijf, zorgen we dat nieuwe merkuitingen aan de huisstijl richtlijnen voldoen en werken we efficiënter.

Hieronder zie je een uitsnede van het onderdeel ‘Webdesign’ uit het design system van de Morpak website.


Huisstijl tips
Morpak design system - Rene Verkaart)

Custom logo lettertype Accelerator Roman

Het gebruikte logo lettertype is CFF Accelerator van creative director René Verkaart. Onder zijn alias Characters Font Foundry ontwerpt hij custom lettertype oplossingen voor bedrijven en designers over de hele wereld. Custom typografie is een krachtig huisstijl onderdeel, een must-have voor MKB bedrijven.

CFF Accelerator Roman

CFF Accelerator is altijd uitsluitend een italic font geweest, maar voor de Morpak huisstijl hebben wij een speciale Roman (rechtopstaande) versie gemaakt. Het logo is daarmee opvallend én uniek.
We hebben het lettertype, letter voor letter, compleet herzien en de font familie uitgebreid met een Roman versie die nu ook officieel te koop is via Characters Font Foundry.

 

Morpak Custom Typografie - Rene Verkaart
Koop CFF Accelerator

Bekijk font