invoX Pharma branding en website

invoX Pharma website banner - Rene Verkaart)

invoX Pharma Limited (invoX), met hoofdkantoor in Londen, is een dochteronderneming van het Chinese Sino Biopharmaceutical Limited (Sino Biopharm). Hun doel is om een volledig geïntegreerd biofarmaceutisch bedrijf te zijn met innovatieve producten die inspelen op onvervulde zorgbehoeften. Stoere Binken Design heeft de onderscheidende branding en website ontwikkeld.

Creative Director

Ontwerp proces

invoX’s moederbedrijf is Sino Biopharmaceutical Limited, één van de grootste Chinese investeringsholdings met ± 23.500 medewerkers en een marktwaarde van ± $20 biljoen.
Hun missie is om tegen 2026 een ​​wereldwijd erkend, volledig geïntegreerd farmaceutisch bedrijf te zijn. Ze realiseren dit door meerdere overnames en investeringen, om een portfolio van veelbelovende kandidaat-geneesmiddelen in de klinische en preklinische fase op te bouwen. Het doel is om de levenskwaliteit van mensen te verbeteren door toegang te creëren tot innovatieve medicijnen.

Onze uitdaging

Hoe kunnen we een logo en merkidentiteit ontwerpen die duidelijk onderscheidend zijn ten opzichte van de concurrenten in de farmaceutische industrie én die ook de Chinese cultuur eer aan doen?

Kleuren

Kleuren hebben een diepgaande betekenis in de Chinese geschiedenis en kunnen niet zomaar voor elke toepassing gekozen worden. We hebben door de ogen van een Chinese persoon een bewuste keuze gemaakt voor de merkkleuren. In het vizier hadden we groen, zwart, rood en geel (goud). Na analyse en overleg heeft Theresa Tse, Executive Director van Sino Biopharmaceutical, voor rood en zwart gekozen.


Storytelling
invoX Pharma kleuren - Rene Verkaart)

De kracht van de letter X

Denk bij de letter X – 父 (fù) – aan een vader. Het karakter vindt zijn oorsprong in het woord ‘bijl’. De oude Chinezen beeldden een persoon af die een bijl gebruikt om hout te hakken om als vader voor het gezin te zorgen.

Voor het beeldmerk hebben we verschillende lijnvoeringen geprobeerd om de juiste sfeer te treffen. Van een realistische- tot een grafische kalligrafie stijl, totdat we de geschikte toon gevonden hadden.
De penseelstreek in het beeldmerk is een mix van een traditionele en mystieke sfeer, gegoten in een strakke grafische vorm.


Logo design

Stoere Binken truly understands international assignments

In the past months, invoX Pharma has been working with Stoere Binken Design to create and implement its branding and social media presence.
As a newly established company, it’s a challenge to find the right balance in design, look and feel. We were very fortunate to work with a creative team like Stoere Binken who truly understands international assignments.
Their communication is quick, sharp, proactive, and converted our ideas into creative solutions. Not only for invoX but also for its international affiliates.

Ben Toogood -
CEO invoX Pharma Ltd

China is een bonte mix tussen een traditionele en moderne levenswijze. Het is het land van extremen en ongekende mogelijkheden. Het wordt momenteel als ‘werkplaats van de wereld’ gezien wordt, maar de duizenden jaar aan geschiedenis zijn niet te onderschatten. Deze zit diep verankerd in de mentaliteit en beleving van de Chinezen.

Voor de invoX merkontwikkeling willen we hier zorgvuldig mee omgaan en een storytelling ontwikkelen die eer bewijst aan de Chinese cultuur.

invoX Pharma Team teaser - Rene Verkaart)

Volg de ontwikkelingen

Momenteel is de brand development van invoX Pharma in volle ontwikkeling. We rollen op wekelijke basis nieuwe website features uit en migreren ondertussen de websites van Softhale en pHion Therapeutics naar het nieuwe multi-site platform.
Als je de ontwikkelingen wilt blijven volgen, meld je dan aan voor onze email nieuwsbrieven. Je e-mailadres is bij ons in veilige handen. Wij spammen nooit en we versturen alleen nieuwsbrieven als we werkelijk iets spannends aan jou te melden hebben.


Privacybeleid