CleanDeal guerrillamarketing

CleanDeal Hoofdbanner - Jeroen Borrenbergs)

CleanDeal is een webshop in professioneel schoonmaak- en hygiënemateriaal en pionier in de online markt. Met een flink klantenbestand in België en in Nederland wil dit ambitieuze bedrijf een sterkere omzetgroei en meer focus op branding gaan leggen. Een ludieke actie moest hiervoor gaan zorgen, een pitch werd uitgeschreven en Stoere Binken Design werd gebeld.

Creative Director

Guerrilla

De campagne moet in het oog springen of een glimlach bezorgen en daarom vroeg CleanDeal ons of wij hier met onze creatieve geesten invulling aan konden geven. Vanwege het beperkte budget en de krappe deadline dachten ze zelf aan een soort guerrillacampagne, met beperkte middelen een zo groot mogelijk bereik halen. Dat was de uitdaging volgens CleanDeal.

Een uitdaging was het zeker want we hadden ook maar een maand de tijd om de campagne te presenteren én te realiseren. Agenda’s werden gecheckt om te kijken of we nog ruimte hadden voor een (onbetaalde) pitch. Na een bezoekje bij CleanDeal om wat zaken helder te krijgen namen we de uitdaging aan.

Trump

Hoe geven we een bedrijf dat opereert in een niet bepaald sexy branche meer naamsbekendheid? We wilde inspelen op de huidige actualiteiten en dat proberen te koppelen aan schoonmaken. Wie domineerde op dat moment het nieuws? Voor ons was dat duidelijk Donald Trump die met zijn vele opmerkelijke uitspraken wel wat zeep kon gebruiken. Geen politiek statement maken maar een concept met een dikke knipoog waar vriend en vijand uiteindelijk om kunnen lachen.

Verrassende bijwerking

We wilde Trump zo uitbeelden dat de schoonmaakmiddelen van CleanDeal niet alleen heel goed schoonmaken, maar ook een verrassende bijwerking hebben. De focus op die bijwerking wordt versterkt door de slogan ‘CleanDeal maakt wel héél goed schoon’.

Fire & Fury

Trump had op dat moment een aanvaring met de Noord-Koreaanse president (‘Rocket Man’) Kim Jong-un en dreigde met ‘fire and fury like the world has never seen’. Op zijn explosieve uitlating hadden wij een variant bedacht waarbij hij zijn vinger boven de rode nucleaire knop houdt en CleanDeal de apocalyptisch voorstelling wegpoetst met een positief beeld. Uiteraard weer met ondersteuning van een toepasselijke slogan.

Budget / deadline

Vanwege het beperkte budget en een krappe deadline kozen we voor posters en online banners. Omdat we rekening moesten houden met de actualiteiten konden we zo snel en goedkoop onze boodschap zichtbaarheid geven. De grote posters zouden hun bestemming krijgen in bushaltes, Abri’s en her en der in de binnenstad geplakt worden. De online banners worden zo breed mogelijk via social media uitgezet.

Alternatief

Bij deze presentatie hadden we een alternatief achter de hand mocht Trump door CleanDeal bij voorbaat al ontslagen worden. Met het concept en de daarbij behorende slogan kun je namelijk allerlei andere creatieve kanten op.

balloon_corner

Wil jij ook een STOERE campagne?

Stoere Binken Design is gespecialiseerd in maatwerk identiteiten en WordPress websites. Wij geloven in vakmanschap en duurzaamheid. De identiteit die wij ontwerpen zal bijdragen aan jouw succes. Maak een vrijblijvende afspraak om samen de mogelijkheden te bespreken.