Stoere Binken Design

PBM identiteit

Klant: People & Business Management

People and Business Management, een opleiding binnen de Hogeschool Zuyd leidt studenten breed op in de domeinen Economie, Management, Personeel en Organisatie, Recht, Financiën, Bestuurskunde en Overheidsmanagement.

De opdracht

Drie opleidingen van de Hogeschool Zuyd werden tot een nieuwe opleiding gesmeed en wij werden erbij gehaald om daar een identiteit aan te geven omdat ze er zelf geen idee van hadden (wij ook niet). Dus we deden het volgende: huur een zaal af, stop daar de mensen in van de drie opleidingen en laat ze ieder hun verhaal vertellen wie ze zijn en wat ze willen. Na drie uur wisten we het, de student die aan deze nieuwe opleiding afstudeert kan alles, ofwel een superstudent. Een Superheld is geboren.

De uitvoering

De superheld moest natuurlijk eerst gezocht worden en omdat de opleiding bedoeld is voor jongens èn meisjes werd er door een castingsbureau gezocht naar frisse jonge gezichten. Wij pikten er vervolgens twee jongens en een meisje uit die de beste 'look' voor deze opdracht hadden. Bij de fotograaf lieten we ze in strak colbert en PBM shirt een bepaalde pose aan te nemen om later in onze 3D vervaardigde achtergrond te kunnen worden geïntegreerd.

Website

People & Business Management (PBM) wilde een nieuwe website voor hun vier doelgroepen; scholieren, professionals, bedrijven en decanen/mentoren. Het idee was om vier losse websites te maken met dezelfde onderliggende structuur maar met afwijkende kleurstellingen. Al snel bleek dit te complex en verwarrend en moest er een nieuwe strategie ontwikkeld worden. De oplossing

We ontwikkelde een concept waarbij de doelgroepen gekoppeld werden aan de naam van de organisatie;

  • People = Scholieren
  • Business = Professionals
  • Management = Bedrijven & Instellingen
  • Sittard = Decanen & Mentoren

De Binken leerde ik kennen als innemende, rustige, betrokken en zeer deskundige designers. Zich inleven in jouw problematiek als opdrachtgever, meteen je taal spreken, je wensen en ideeën soepel vertalen in grafische vormgeving en het op begrijpelijke en subtiele wijze je onderwijzen in de do’s and don'ts van grafische vormgeving sieren hun enorm. Gevoegd bij de warme persoonlijkheid die ze bezitten betekent dit dat ik hun snel ben gaan zien als een zeer sympathieke ‚partner in crime’ ... en dit enkel in uiterst positieve betekenis. Zakelijkheid, dienstbaarheid en deskundigheid gemixt met relativeringsvermogen en zeer veel humor maken de Binken voor mij een marketing en communicatie partner van de allerbovenste plank. Ik hoop nog veel en vaak met hen te mogen samenwerken.

Henk Rombouts - Coördinator Marketing