Stoere Binken Design

Morpak rebranding en website

Klant: Morpak BV

Morpak voorziet al bijna 40 jaar in hoogwaardige industriële verpakkingsoplossingen. Ze zijn specialist in verpakkingen, services en logistiek. Stoere Binken Design heeft de complete rebranding verzorgd, van het logo tot de voertuigen en de website. Een cleane, masculine huisstijl met spierballen en lef. Een opdracht voor een leuke klant waar we met veel plezier aan gewerkt hebben.

Huisstijl met lef

Met onze pitch konden we directeur Dimitri Romeijnders overtuigen van onze visie voor de aanpak van de rebranding van Morpak; een nieuw opvallend logo, een stevige beeldtaal en een vooruitstrevende marketing aanpak met lef. Dit zie je niet alleen terug in de website, maar ook in de nieuwe voertuigen en de huisstijl uitingen.

Het rood-zwarte kleurenpalet hebben we behouden als eerbetoon aan de lange geschiedenis van Morpak, dat wordt geleid door de familie Romeijnders. Inmiddels staat de tweede generatie aan het roer. Een écht familiebedrijf met bijbehorende waarden en daarvoor hebben wij veel respect.

Hout als rode draad

Morpak gebruikt hout als materiaal om de goederen van hun klanten in te verpakken. Alles wat zeer groot en waardevol is en niet via de normale pakket leveranciers verstuurd kan worden. Denk daarbij aan machines, motoren, vliegtuigen, etc. Daarom hebben wij hout als rode draad voor de huisstijl gebruikt. Een houten visitekaartje, een houten wandkalender en papiersoorten met een hout structuur. Consistentie is zeer belangrijk voor een succesvolle merk presentatie.

Typografie

Het logo lettertype is handgemaakt (custom font lettering) door René Verkaart, alias Characters Font Foundry. Het is gebaseerd op de CFF Accelerator. René heeft een speciale roman (rechtopstaand) versie gemaakt van het originele italic font, speciaal voor het Morpak logo. Het logo is daarmee opvallend én uniek. Custom typografie is een krachtig huisstijl onderdeel, een must-have voor MKB bedrijven.

Morpak logo rebranding

Wat de klant over ons zegt

We hebben Stoere Binken de opdracht gegeven de nieuwe identiteit van Morpak te ontwikkelen en vorm te geven, dit heeft geleid tot een “stoere” identiteit. Het nieuwe grafische ontwerp, de nieuwe huisstijl, de nieuwe website en de inrichting van de social media kanalen dragen bij aan de verdere ontwikkeling van onze strategie.

Dé uitspraak van het project:
“Damn, dat is vet”

Dimitri Romeijnders– Directeur

Content Management Systeem

Deze duurzame maatwerk website gebruikt WordPress CMS en is volledig responsive. Hierdoor is ie op alle apparaten optimaal te bekijken en gemakkelijk uit te breiden in de toekomst. De website groeit moeiteloos mee met de doelstellingen van de organisatie en veranderingen in de markt.

SEO optimalisatie

Onze websites gebruiken moderne SEO technieken en zorgen voor een optimale vindbaarheid in Google. Door goede analyse, strategie en teksten trekken we de juiste bezoekers aan en verhogen de conversie.

Stoere Binken Design is de WordPress website specialist uit Maastricht, Limburg. Wij werken voor startups, MKB en multinationals.

rene

Creative director

Website

Deel dit artikel

P G