Responsive webdesign: jouw website op alle devices
Responsive webdesign is de benadering dat het design en de website moeten reageren op het gedrag van de bezoeker op basis van device, schermgrootte, platform en oriëntatie. Dit zorgt voor een zeer gebruikersvriendelijke online ervaring, omdat de professionele website optimaal ingericht is naar de wensen van de bezoeker.
Wat is responsive webdesign nu precies? Wat zijn de voordelen voor jou als klant? En mag je standaard responsive design van je webdesign bureau verwachten?
Responsive webdesign uit Maastricht
Als professioneel webdesign bureau maken wij altijd responsive maatwerk WordPress websites. Naast een gebruiksvriendelijk en modern webdesign moet jouw website de merkbeleving, merkpositionering en uiteindelijk je merkimago versterken. Onze unieke websites zetten ondernemers met ambitie op de kaart.
Met veel gevoel en marktkennis maken wij professionele websites. Als klant kun je je website met het WordPress content management systeem gemakkelijk zelf beheren zonder over het responsive design na te hoeven denken. Het werkt altijd.
Jouw professionele website is altijd uniek. Geen bedrijf is hetzelfde, dus geen website is hetzelfde!
Functioneel ontwerp en responsive webdesign
Bij alles wat wij doen staat de gebruiker en het succes van jou bedrijf of project centraal. Storytelling, Usability, User Interface design, User Experience design, Customer Journey en Digital Design zijn de toverwoorden van ons beroep. Onze jarenlange kennis en ervaring zorgen ervoor dat wij samen met onze netwerk partners top responsive webdesign kunnen leveren.
Webdesigners met hart voor Limburg
Usability is zoiets als een shortcut. Je website moet de bezoeker de aangenaamste en meest efficiënte route bieden van A naar B. Webdesign Limburg betekent voor ons een holistische kijk op visueel onderscheidend website design, gecombineerd met de hoogste technische webstandaarden.Webdesigner René Verkaart
De mobiele website is dood
…Lang leve responsive webdesign… De mobiele website is een versie van jouw website die speciaal voor mobiele devices gemaakt is. Jarenlang was de strategie dat er een mobiele versie van je site gemaakt werd die getoond werd aan bezoekers met een smartphone met een uniform schermformaat. Dit is een volledig ander principe dan responsive webdesign, waarbij de website zich automatisch aanpast aan jouw device.
Maar wat is een mobiel apparaat? Een iPhone? Een Samsung? Een Huwawei? Er zijn ondertussen zoveel mobiele devices met zoveel schermformaten dat wij geen mobiele websites maar uitsluitende responsive websites maken.
Percentage van responsive internetgebruikers
Jaar | Percentage |
2019 | 63,4% |
2018 | 61,2% |
2017 | 58,8% |
2016 | 56,1% |
2015 | 52,7% |
2014 | 48,8% |
Vroeger werd de mobiele versie van een website zelfs uitgekleed qua content. Bepaalde content werd weggelaten en de pagina’s vereenvoudigd. Lang dacht men dat bezoekers, die bijvoorbeeld op zoek waren naar een restaurant, alleen de contactgegevens en routebeschrijving wilden zien. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat bezoekers een uniforme gebruikerservaring verwachten. Wat ze op hun laptop zien willen ze ook op hun tablet en smartphone beleven. Zonder beperkingen.
Mobile First Webdesign
Stoere Binken Design heeft zich gespecialiseerd in (let op, nu komt een technische term) ‘fluid responsive webdesign op basis van het Mobile First Webdesign principe’. Dit betekent dat de website zich automatisch aanpast aan alle devices en oriëntatie, uitgaande van het kleinste schermformaat; “Mobile First (mobiel eerst)” heet dit design principe.
Groot of klein. Staand of liggend. De bezoeker moet altijd een optimale website aangeboden krijgen. Ook drempelvrij.
Stoer responsive logo
Niet alleen websites kunnen responsive zijn. Ons eigen Stoere Binken Design logo op deze site is ook responsive. Bekijk deze maar eens op je desktop computer, tablet of smartphone. Zie je de verschillen?Mail voor meer info
Bezoekers converteren naar klanten
Onze stoere webdesign strategie is erop gespitst om de juiste mensen naar je website te brengen. Nadat ze zich op je website bevinden moeten deze ook worden omgezet in leads, sales of klanten. De zogenaamde ‘conversie’ van je website.
Een conversie is een actie die door de gebruiker wordt ondernomen om een zakelijk doel te bereiken. Als je site producten verkoopt, dan is conversie een verkoop. Als je gebruikersinformatie verzamelt om je bedrijfsdoelen te bereiken, zoals lead aggregatie, zou dit een formulier verzending zijn. Conversies kunnen ook zaken zijn zoals aanmeldingen voor een nieuwsbrief of zelfs hits op een blog met belangrijke uitleg die gebruikers moeten lezen. Je hebt tastbare, meetbare actie nodig om het succes van je site te meten – dat is je conversie.
De conversie van je website valt of staat met een goede Storytelling en Customer Journey strategie. Wie ben je, waarom doe je wat je doet en wat zijn de voordelen voor je doelgroep? Dit klinkt heel droog, maar dat is waar wij in beeld komen. Wij zijn specialist in visuele storytelling. Wij helpen je graag bij het ontwikkelen en visualiseren van een goede conversie strategie voor je website.
Vanzelfsprekend responsive webdesign
De websites die wij maken zijn vanzelfsprekend responsive. Je doelgroep verwachten dit, Google vereist het. Het internet is een 24/7 online marketing machine voor je bedrijf. Ons webdesign is erop gericht waardevol contact te creëren en de juiste mensen naar je website te brengen. Storytelling is hierbij één van de middelen die we inzetten.
Overtuigd? Start nu jouw nieuwe professionele website
Vertel ons over je stoere project en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
WordPress CMS
Onze professionele websites gebruiken WordPress, het meest gebruikte én zeer gebruikersvriendelijke Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Het framework waarmee we werken maakt het mogelijk websites snel en gunstig te programmeren. Onze web developers staan klaar voor service en vragen.
Onze maatwerk websites zijn gemakkelijk uit te breiden in de toekomst. Je website groeit dus moeiteloos mee met de doelstellingen van je organisatie en veranderingen in je markt.
Wil je weten wat het verschil is tussen een ‘maatwerk website vs WordPress theme’? In ons blog leggen we de verschillen en voordelen uit.
SEO (Zoekmachine optimalisatie)
Responsive webdesign is in de afgelopen jaren in een stroomversnelling geraakt. Vroeger volstond een geprogrammeerde website die alle informatie van je bedrijf bevatte. Tegenwoordig is de consument steeds kritischer en de rol van zoekmachines groter geworden. De grootste zoekmachines Google en Bing stellen een hoop technische eisen aan je site, om de kwaliteit van de zoekopdracht te kunnen waarborgen. Hier houden wij als webdesign bureau altijd rekening mee.
Toppositie in Google zoekresultaten
Een garantie op de eerste pagina van Google met organische zoekresultaten kan niemand je geven, wat ze ook zeggen, dus laat je niks wijsmaken. Tegenwoordig draait alles om goede organische content, een slimme SEO strategie en de juiste html techniek.Als webdesign bureau uit Maastricht kennen en gebruiken we moderne web technieken en zorgen daarmee voor een optimale vindbaarheid in Google. Door gevalideerde HTML code, functioneel webdesign en web development én een sterke SEO keyword strategie garanderen we dat de zoekmachines je website optimaal kunnen indexeren.
Enkele stoere responsive webdesign projecten
We kunnen wel heel veel ruige reclametaal in de strijd gooien, maar zien doet geloven:
HP partner over ons responsive webdesign
René has very rapidly understood the constraints and needs of a large corporation in terms of branding, yet, he managed to give a personal and special touch to the designs that made them unique and appreciated world-wide.Marketing Manager EPAC Europe
We willen jou en je bedrijf eerst goed leren kennen. We stellen altijd uitgebreide vragen over je bedrijfsimago, uitstraling, klantbehoefte en doelstellingen. Dit zijn de speerpunten van onze strategische concepten en stoer responsive webdesign. Ons doel is altijd een succesvolle website en behaalde doelstellingen.
We werken zowel internationaal vanuit Maastricht, Düsseldorf en Eindhoven. Onder onze klanten bevinden zich HP, E-ON, Alzheimer Nederland, gemeente Maastricht, MEIJS Motorman, Maastricht UMC+ en vele anderen.
Neem contact op
Nieuwsgierig geworden naar wat we voor jou kunnen betekenen?