Branding: het masterplan van jouw bedrijf

Branding: het masterplan van jouw bedrijf

Branding is het proces van het bouwen van een merkidentiteit en -loyaliteit. Het richt zich hoofdzakelijk op merkpositionering. Branding is het strategische masterplan van jouw bedrijf. Het gaat er hierbij om dat we jouw unieke merk zichtbaar, herkenbaar én onderscheidend maken. We creëren daarom zorgvuldig elk contactmoment en merkervaring die je doelgroep met jouw merk heeft.

Creative Director

Het doel van branding

Het doel van branding is om een sterke, consistente en unieke merkidentiteit voor jouw bedrijf te ontwikkelen. Dit gaat veel verder dan het grafisch ontwerp van visuele elementen als een logo, een email handtekening of een stoere huisstijl. Branding voegt de mission statement, vision statement, merk identiteitsstructuur, kernwaarden, storytelling, tone-of-voice, richtlijnen, merkpositionering, klantervaring en nog veel meer zaken bij elkaar.

3 stappen naar succes

Deze 3 expertises zetten wij in voor de merkontwikkeling van jouw bedrijf of merk:

  1. Branding is de eerste stap in de merkontwikkeling voor jouw bedrijf. Het legt de basis voor alles wat gaat komen. Wij noemen dit het DNA van je merk.
  2. Webdesign is de tweede stap waarbij we voor jou een onderscheidende maatwerk WordPress website ontwikkelen, jouw 24/7 online marketing kanaal.
  3. Typografie is de derde stap voor bedrijven die snappen dat een custom font de ware kracht van hun merkidentiteit is. Jouw eigen uniek huisstijllettertype is de logische doorontwikkeling van het merkimago van jouw bedrijf.

Jouw branding is een waardevolle investering

Een stoere branding is een waardevolle investering in de toekomst van je bedrijf. Niet om wat het je kost, maar om wat het je oplevert. Het is cruciaal om doorlopend aan je merkidentiteit te werken. Ik ben ervan overtuigd dat Stoere Binken Design een toegevoegde waarde kan leveren die jouw doelen realiseert en uiteindelijk het gewenste resultaat oplevert.

René Verkaart -
Creative Director
Cashaa Fi Bridge - Rene Verkaart)

Enkele stoere branding klanten

Marketingcampagne

Gebaseerd op de branding die wij voor jou ontwikkelen kunnen we ook een marketingcampagne ontwerpen. Een marketingcampagne is een geplande reeks strategische activiteiten die worden uitgevoerd om de bekendheid, verkoop en het succes van een product, merk of dienst te vergroten. Het is een gestructureerde aanpak die gericht is op het bereiken van specifieke marketingdoelen binnen een bepaalde tijdsperiode. Het kan verschillende elementen omvatten, zoals reclame, public relations, direct marketing, sociale media, evenementen, promoties en meer.

Een reclame- of marketingcampagne kan wijzigen, de branding blijft ongewijzigd. Afhankelijk van de doelstellingen en boodschap kan een campagne een eigen visueel thema, slogan of kernboodschap krijgen. Daarvoor gebruiken we de merkelementen die we ontworpen hebben binnen de merkidentiteit (Brand Identity).

Hoe gaan wij met jouw branding om?

Voor ons is Branding een levend organisme. Een merk beweegt zich op meerdere niveau’s. Het leeft in de gedachten van je doelgroep, binnen je eigen organisatie, natuurlijk bij jouw als ondernemer, maar ook bij ons als Brand Designers. Wij zijn de architect van jouw merk en we willen dat het succesvol wordt zodat jij je doelstellingen realiseert. Onze aanpak omvat alles van de strategie, tot de creatie, realisatie en activatie.

Branding Design Bureau Stoere Binken Design - Rene Verkaart

Uit 28+ jaar ervaring is gebleken dat deze kenmerken voor bedrijven en merken optimaal werken om hun doelen te bereiken:

  • Authentiek: Probeer niet op een ander merk te lijken of deze na te doen. Dit gaat voor jou niet werken. Jij bent jezelf en daarmee uniek.
  • Duurzaam: De basis merkidentiteit moet zo lang mogelijk de juiste snaar raken bij de doelgroep en markt. Een goede strategie en stoer design zijn hierbij cruciaal.
  • Flexibel: Merken moeten lichtvoetig zijn om nieuwe uitdagingen en ontwikkelingen in de markt te kunnen volgen. Denk aan marketing campagnes; de basis merkidentiteit verandert niet, maar elk jaar kun je wel een andere campagne lanceren met een geheel eigen concept.
  • Toegankelijk: Eenvoud en duidelijkheid zijn van cruciaal belang. Toegankelijkheid voor je doelgroep is het toverwoord.
  • Visionair: Een visueel mooi merk ontwikkelen is eenvoudig. Een mooi merk met visie en strategie ontwikkelen absoluut niet. Jouw merkstrategie bepaalt de Brand Identity.
  • Nazorg: Huisstijl Management is één van onze speerpunten. Alles wat wij doen doen we voor het voortbestaan van jouw merk.

Overtuigd?

Ben je klaar voor de volgende stap in jouw ontwikkeling?


Branding uitgelegd