Stoere Binken Design

IDM 'Samen 1 gezicht' campagne

Klant: Hogeschool Maastricht

IDM staat voor InformatieDienstverlening en -Management. IDM is een bedrijfskundige HBO-opleiding die zich speciaal richt op het belang van informatie voor organisaties. Als je IDM gestudeerd hebt, kun je terecht in allerlei soorten bedrijven en organisaties, van banken tot brouwerijen en van gemeenten tot gsm-producenten. IDM-ers werken daar aan verbetering van de informatievoorziening.

De opdracht

De faculteit Informatiedienstverlening en Management vroeg ons om campagne te voeren en hiermee meer studenten te werven. Om de nieuwe student de indruk te geven dat de opleiding zowel voor jongens als voor meisjes bedoeld is hebben we de campagne daar ook de nadruk op gelegd. Met de slogan 'Samen èèn Gezicht' hebben we vier studenten (2 jongens, 2 meisjes) genomen en daar de portretten van gefotografeerd. Elke portret hebben we als bij een papierversnipperaar opgedeeld in reepjes en die weer om en om tot èèn gezicht gereconstrueerd (ja dat was een hele klus). Dit leverde uiteindelijk een nieuw en androgyn gezicht op.

De campagne heeft niet lang geduurd want de opleiding had voortijdig hun quotum aan studenten behaald en kon zo kiezen uit evenveel meisjes als jongens. Een buitengewoon succes die zowel de faculteit als ons versteld deed staan. Niets is zo fijn om een campagne succesvol af te sluiten. Het jaar daarop werd de faculteit ook nog eens gekozen tot beste opleiding van Nederland wat de euforie alleen maar deed toenemen.

IDM brengt je op de hoogte

Voordat IDM samengevoegd werd bij de Hogeschool Zuyd was het nog onderdeel van Hogeschool Maastricht. Die hebben jarenlang campagne gevoerd onder de naam 'De hoogste hogeschool van Nederland'. IDM bracht toen als marketingmateriaal uit met 'IDM brengt u op de hoogte'.

jeroen

Creative Director

Jeroen Borrenbergs

Deel dit artikel

P G