Synapse Research Institute rebranding
Synapse Research Institute is het centrum van hemostaseonderzoek. Ze doen onderzoek van topkwaliteit, investeren in innovatie van stollingsmetingen. Stoere Binken Design verzorgt de rebranding en het ontwerp van de nieuwe immersive website. Met focus op storytelling, een dynamische beleving en conversie ontwierpen we een visueel krachtige website die het karakter van het nieuwe merk perfect vertaalt.
Strategische herpositionering
De rebranding van het Synapse Research Institute begint met de basis van de branding; het logo. Deze is als thema-logo ontworpen voor een evenement dat zij organiseerden en daarna als bedrijfslogo overgenomen.
Probleemstelling
Door een verandering in het business model ontstond er ruis in de merkervaring. Research is het instituut voor R&D en Educatie. Pharma de commerciële afdeling. Beide afdelingen waren vertegenwoordigd in één entiteit, logo en website.
Stoere Binken Design werd gevraagd een oplossing te bedenken om de verwarring in de communicatie te verbeteren en de breuk in de merkervaring op te lossen.
De oplossing
Onze oplossing was de bestaande merkidentiteit op te splitsen in twee losse entiteiten om de nadruk te leggen op de farmaceutische en R&D-activiteiten:
Het kleurenpalet hebben we zo ontworpen dat we de basiskleur en actiekleur konden omwisselen. Daarmee hebben we met dezelfde huisstijlkleuren twee duidelijk verschillende frisse kleurpaletten gecreëerd.
Beide entiteiten gebruiken wellicht hetzelfde basis-logo, maar hebben nu een eigen kleurenpalet, website en merkverhaal.
Een opvallende en onderscheidende beeldtaal
Voor de beeldtaal hoefden we niet twee keer te denken: rond. Bloedplaatjes zijn rond, dus ronde vormen waren vanzelfsprekend. Van cirkels tot een abstracte weergave van een bloedplaatje als campagnebeeld.
We hebben het kleurenpalet slim ingezet waardoor we plasticiteit creëren door kleurverlopen.
De elementen die we in de website gebruiken, vertalen perfect naar print materials. Alles garandeert een consistente branding en een enorme verbetering van het merkimago.
Immersive website
Met een krachtige branding, doordacht design en opvallende animaties hebben we een immersive website gerealiseerd.
Het parallax effect voegt een gevoel van diepte toe. In combinatie met de wisselende achtergrond kleuren en afbeeldingen lijkt het alsof je een reis door een bloedbaan maakt.
Door het zorgvuldig ingezette “Glass Effect” voelt de website ultra modern aan.
Een project waar ik bijzonder trots op ben
De Synapse Research Institute rebranding en website is voor mij een paradepaartje voor wat wij als een geslaagd project zien. Een sterk merkverhaal en een immersive website die opvalt in de pharmacy wereld. Met een knallend kleurenpalet, verfijnde animaties en een intuïtieve gebruikerservaring is de site een digitale verlenging van het merk.
Creative Director
Consistentie door een design system
Een design system is de enige bron van waarheid die alle merkelementen van het logo, tot kleur, typografie, vormentaal, fotografie, iconen, motion graphics en meer groepeert zodat teams een product kunnen ontwerpen, realiseren en ontwikkelen. Het verenigt productteams rond een gemeenschappelijke beeldtaal, versnelt het ontwerpproces en bouwt bruggen tussen teams die samenwerken om producten tot leven te brengen. De kracht van webdesign uit Limburg in een efficiënt design system samengevat.
Stoere Binken Design ontwikkelt altijd een intern design system omdat we huisstijl management centraal stellen. Hiermee documenteren we het DNA van jouw bedrijf, zorgen we dat nieuwe merkuitingen aan de huisstijl richtlijnen voldoen en werken we als team efficiënter.
Dit is een uittreksel van het Design System van de Synapse Research Institute branding.