Stoere Binken Design

Timtur identiteit

Klant: Timtur

In 2010 maakte het in 1798 opgerichte – maar in 1971 verdwenen – Nederlands schoenenmerk Timtur een legendarische comeback. De hofleverancier van toen is waardig herrezen en is terug met een uitgebreide collectie handgemaakte topontwerpen. Voor Timtur hebben wij de complete identiteit gemaakt, een merk met geschiedenis en persoonlijkheid.

Handgemaakt

Timtur's worden met de grootste zorg en met de hand gemaakt. Enkel de beste schoenmakers werken aan een Timtur. Van het snijden van het fijnste leder, het aanbrengen van de zorgvuldig geplaatste Engelse naad, het plaatsen van de hoogwaardige Rendenbach zool tot het handfinishen van ieder individueel paar. Uiteraard kun je bij Timtur ook terecht voor individueel maatwerk. In het rijke kleurenpalet zit geheid een kleur die past bij jouw persoonlijkheid. Bij Timtur kun je bij uitstek terecht als het gaat om lifestyle, exclusiviteit, stijl, persoonlijkheid en identiteit.  Dat past helemaal bij ons als Limburgs ontwerpbureau, daarom zijn we ook zeer trots op deze klant.

Website

De website is voor de meeste bedrijven het belangrijkste onderdeel van een identiteit en dat is voor Timtur niet anders. De design van de website van Timtur is clean en gebruiksvriendelijk, maar ook technisch zeer verfijnd. Met het vergrootglas kun je de kleinste details van de schoenen bekijken. De kleurkiezer laat je alle kleurvarianten van de schoenen zien voordat je ze koopt. En je kunt een automatisch gegenereerde PDF van je voorkeurschoen downloaden – natuurlijk ook door ons vormgegeven.

Webshop

Het online shoppen is de afgelopen jaren in Nederland flink gestegen en het vertrouwen in de aanbieders net zo. Een online verkoopkanaal is voor Timtur vanzelfsprekend en er is veel nagedacht over het vormgeven van een webshop die geloofwaardigheid en vertrouwen wekt. Voor de webshop wordt Magento gebruikt, één van de beste eCommerce systemen. Wereldwijd werken vele grote merken met Magento. De website en de webshop moeten naadloos op elkaar aansluiten om de consistentie in de merk presentatie te waarborgen. Voor de Timtur Webshop hebben we het template ontwerp gemaakt, van de kleurstelling tot de de typografie en de banners.

Bekend van radio en televisie

De laatste jaren is Timtur in heel Nederland erg populair geworden. De schoenen worden door veel BN'ers gedragen waaronder Marcel Maijer, Roelof Hemmen, maar ook Albert Verlinde en Gijs Staverman. Daarnaast zijn Timtur's door de hoogwaardige kwaliteit en uitstraling erg gewild bij CEO's, captains of industry, zakenmannen en politici. Hier vind je nog meer BN'ers die graag Timtur's dragen.

Roelof Hemmen

Timtur in het nieuws

In de Verwersstraat 6 in Den Bosch opende het Nederlandse Timtur onlangs haar eerste brandstore. De unieke herenschoenen waren voor het RTL programma LifestyleXperience de aanleiding om een bezoekje te brengen aan de Timtur brandstore. Hier is het complete assortiment schoenen en accessoires in alle kleuren verkrijgbaar, van schoenen tot riemen, handschoenen, bescherming- en verzorgingsproducten.

Fashion Reflex

Uniek en ultra modern is de flexibele goodyear genaaide brogue uit de Fashion Reflex serie. Deze schoen kun je oprollen (ja, je leest het goed) en wordt geleverd in een blikken verpakken die we ontworpen hebben. Deze schoen, gemaakt van het fijnste Noord-Amerikaanse hertenleer, is uniek in haar soort en exclusief bij Timtur te verkrijgen. Een fijnere schoen aan je voeten bestaat niet!

Het werken met Stoere Binken is een waar genoegen. Stoere Binken is geen ontwerpbureau dat rücksichtslos naar de pijpen van haar klanten danst. Als klant wordt je bij Stoere Binken ook op je plaats gezet. Even de spiegel voorgehouden. Op een prettige manier dan wel om samen tot het beste resultaat te komen. Met een frisse blik, de nodige creativiteit en consistentie wordt aan de ontwerpen gewerkt. Op timing wordt scherp ingezet en het totaalbeeld van de huisstijl en communicatie is de rode draad.

Dennis Jongen - Creative Director