Stoere Binken Design

Streukens Hooroplossingen

Klant: Streukens Hooroplossingen

Streukens Hooroplossingen bestaat sinds 1950 en is de oudste en grootste onafhankelijke speciaalzaak voor hooroplossingen in Limburg. In 2012 opende het familiebedrijf de 15e vestiging in Limburg. De 15 vestigingen zijn over heel Limburg verspreid en goed bereikbaar.

Kwaliteit staat voorop

Streukens Hooroplossingen heeft de beschikking over een eigen laboratorium, gekwalificeerde audiciens en een eigen opleidingscentrum. Dat betekent dat geen enkele andere zaak over meer ervaring en expertise beschikt. Streukens Hooroplossingen wilde hun huisstijl opfrissen om deze Unique Selling Points (USP's) te tonen.

Behoedzaam vernieuwen

Bij een merk dat meer dan 60 jaar oud is pleeg je geen imago moord maar gaat behoedzaam te werk. Een positief imago opbouwen duurt jaren en deze is zijn betekenis in goud meer dan waard. Klanten verbinden waarden en normen aan een merk dat ze kennen en vertrouwen. De basiswaarden van een organisatie is een tijdloze geest die nooit verloren gaat, wij noemen het 'de DNA van de organisatie'.

Het is dus belangrijk om eerst onderzoek te doen onder de doelgroep naar de huidige merkbelevenis. Daarmee kun je analyseren welke elementen van het merk als positief ervaren worden, zodat je deze kunt behouden en versterken.

Als eerste hebben we het logo zorgvuldig onder handen genomen. Het beeldmerk, het karakteristieke oortje, is gemoderniseerd met behoud van het authentieke karakter. De complete huisstijl heeft een facelift gekregen; veel wit geaccentueerd met de huisstijlkleuren, een vriendelijk vrouwelijk gezicht en heldere teksten onderstrepen de frisse wind die bij Streukens Hooroplossingen waait.

Je hoort het verschil

De tone-of-voice van Streukens Hooroplossingen is volledig veranderd. Het bedrijf straalt nu een fris, levendig en zelfverzekerd gevoel uit. Dat verschil zie én hoor je.

Televisie commercials

Voor Streukens Hooroplossingen hebben wij met L1 een serie Limburgse radio- en televisie commercials gemaakt om het nieuwe merk te herpositioneren. Deze werden op de lokale televisie zender en radio station RTV Maastricht uitgezonden. Bekijk hier alle commercials die we gemaakt hebben.

In Stoere Binken Design hebben wij de creatieve partner gevonden om deze vertaling van woord naar beeld te maken. Samen hebben wij ervoor gekozen het oude logo te ‘redesignen’ en de complete huisstijl te vernieuwen. De gehele communicatielijn is inmiddels aangepast en de nieuwe huisstijl is in de verschillende uitingen consistent doorgevoerd. Zowel klanten als werknemers vinden de nieuwe stijl veel eigentijdser en frisser; een duidelijk positief kwaliteitsverschil.

Algemeen directeur