Oostwegel Collection brand design

Oostwegel Collection - Rene Verkaart)

De naam Oostwegel Collection is niet alleen in de regio Limburg, maar ook internationaal een begrip. Zij wordt geassocieerd met kwaliteit, vakmanschap en historie. Branding bureau Stoere Binken Design heeft deelgenomen aan de pitch voor het herontwerp van de cadeaucheque, met kans op de rest van de huisstijl. Ook al hebben we de pitch niet gewonnen, we zijn wel zeer trots op ons ontwerp.

Creative Director

Rijke geschiedenis

Oostwegel Collection (voorheen Camille Oostwegel ChâteauHotels & -Restaurants) is een Limburgs familiebedrijf opgericht in 1980. Het bedrijf bestaat uit 4 hoogwaardige huizen:

1  
Hotel Winselerhof
2   Château Neercanne
3   Château St. Gerlach
4   Kruisherenhotel Maastricht

Deze huizen hebben allen een uniek karakter qua interieur en exterieur maar wel overeenkomstig de pijlers waarop het bedrijf staat: Limburgse Gastvrijheid, Culinair vakmanschap, Historische ambiance. Na 36 jaar dezelfde vlag gehesen te hebben, is het tijd voor verandering.

Chateau Neercanne)

Pitch concept met vakmanschap en ambiance

Camille Oostwegel Jr. heeft branding bureau Stoere Binken Design gevraagd om, op basis van een aantal reeds ontwikkelde richtlijnen, deel te nemen aan de pitch. Het uitgangspunt was het ontwerpen van een cadeaucheque voor de verschillende huizen.

Daar houdt het voor ons niet op. Wij hebben zelfs een aanzet gedaan voor een verpakkingslijn van huisgemaakte producten. Natuurlijk passend bij de door ons ontworpen brand identity. Voor ons is het vanzelfsprekend dat een goede huisstijl consistent is, oneindig uit te breiden en tot in de uiterste hoeken van de merkidentiteit optimaal werkt.


Branding

Concept René Verkaart

Met mijn concept wil ik de merkidentiteit van de vier huizen nog beter overbrengen. Elk huis krijgt zijn eigen cadeaubon met een unieke kleurstelling, lijnpatroon en beeldtaal. Passend bij de stijl en atmosfeer van het betreffende huis. Mijn cadeaubonnen worden omsloten door een elegante, verrassende omslag. Dit straalt kwaliteit uit en geeft zowel de schenker als ontvanger een tevreden gevoel.

René Verkaart -
Creative Director

Concept van Jeroen Borrenbergs

Met mijn concept ben ik bij de basis van de huidige huisstijl gebleven. Die was op dat moment nog niet zo heel lang geleden ontworpen. Het nieuwe logo, de kleuren koper/zwart en de grafische elementen heb ik opnieuw gebruikt om een cadeaucheque te ontwerpen die naadloos aansluit bij de nieuwe huisstijl. Eén algemene cheque voor alle huizen, verpakt in een hoogwaardig ontworpen houder en daardoor perfect passend bij het kwaliteitsniveau van Oostwegel Collection.

Jeroen Borrenbergs -
Creative Director
Chateau St. Gerlach)

Oostwegel Collection transformatie

In de afgelopen jaren is veel veranderd op het gebied van gastbeleving en de ‘wants & needs’ van gasten. Om ook de komende jaren relevant te blijven, heeft Camille Oostwegel Jr. een rebranding traject ingezet waarbij de Holding een nieuwe merknaam heeft gekregen: Oostwegel Collection.

De doelgroep van de Oostwegel Collection zijn leisure gasten en -groepen en zakelijke relaties met een hogere inkomensklasse. De gemiddelde leeftijd is 30+ en zij houden van lifestyle, goed eten en drinken en sociale interacties. De nieuwe naam sluit daar beter bij aan en draagt de Oostwegel Collection groep naar het volgende niveau.


Storytelling

Kwalitatief nieuws direct in je mailbox

Mogen wij je inspireren met meer stoere project cases en informatieve blogs? Meld je dan aan voor onze e-mail nieuwsbrief. Je e-mailadres is bij ons in veilige handen. Wij spammen nooit en we versturen alleen nieuwsbrieven als we werkelijk iets spannends aan jou te melden hebben.


Privacybeleid