Stoere Binken Design

Oostwegel Collection Pitch

Klant: Oostwegel Collection

De naam Oostwegel is niet alleen in de regio Limburg, maar ook internationaal een begrip. Zij wordt geassocieerd met kwaliteit, vakmanschap en historie. Wij hebben deelgenomen aan de pitch voor het herontwerp van de cadeaucheque, met kans op de rest van de huisstijl. Ook al hebben we de pitch niet gewonnen, we zijn wel zeer trots op ons ontwerp. Voor een klant met deze reputatie halen we alles uit de kast.

Geschiedenis

Camille Oostwegel ChâteauHotels & -Restaurants is een Limburgs familiebedrijf opgericht in 1980. Het bedrijf bestaat uit 4 huizen:

  • 1. Hotel Winselerhof
  • 2. Château Neercanne
  • 3. Château St. Gerlach
  • 4. Kruisherenhotel Maastricht

Deze huizen hebben allen een uniek karakter qua interieur en exterieur maar wel overeenkomstig de pijlers waarop het bedrijf staat: Limburgse Gastvrijheid, Culinair vakmanschap, Historische ambiance. Na 36 jaar dezelfde vlag gehesen te hebben, is het tijd voor verandering.

Transformatie

In de afgelopen jaren is veel veranderd op het gebied van gastbeleving en de ‘wants & needs’ van gasten. Om ook de komende jaren relevant te blijven, heeft Camille Oostwegel Jr. een rebranding traject ingezet waarbij de Holding een nieuwe merknaam heeft gekregen: Oostwegel Collection. De doelgroep van de Oostwegel Collection zijn leisure gasten en -groepen en zakelijke relaties met een hogere inkomensklasse. De gemiddelde leeftijd is 30+ en zij houden van lifestyle, goed eten en drinken en sociale interacties. De nieuwe naam sluit daar beter bij aan.

Concept

Camille Oostwegel Jr. heeft Stoere Binken Design gevraagd om, op basis van een aantal reeds ontwikkelde richtlijnen, deel te nemen aan de pitch. Het uitgangspunt was het ontwerpen van een cadeaucheque voor de groep.

Met ons concept willen we de identiteit van de vier huizen nog beter overbrengen. Daarbij moet elk huis zijn eigen cadeaubon hebben, vinden wij, met een eigen kleurstelling, patroon en beeldtaal. De cadeaubonnen worden verpakt in elegante, spannende enveloppen. Dit straalt kwaliteit uit en geeft zowel de schenker als ontvanger een vertrouwd gevoel. Maar daar houdt het niet op. Wij hebben zelfs een aanzet gedaan voor een verpakkingslijn van huisgemaakte producten. Natuurlijk passend bij de door ons ontworpen identiteit. Voor ons is het vanzelfsprekend dat een huisstijl oneindig uit te breiden en in de uiterste hoeken van de identiteit goed zijn werk doet.

rene

Creative director

Deel dit artikel

P G