Stoere Binken Design

Maastricht Underground

Klant: VVV Maastricht

VVV Maastricht heeft ons gevraagd om mee te pitchen voor de rebranding van de Maastricht Underground identiteit. Wij pitchen vaker, maar dit vonden we wel een heel bijzonder project omdat we hiermee ons steentje konden bijdragen aan het imago van de stad Maastricht.

We love the logo

Het logo is een hartje dat tevens als pijl fungeert. Deze wijst naar beneden, waar Maastricht Underground zich afspeelt. De typografie ligt ook deels verzonken in de grond om dit beeld nog meer te ondersteunen. Het hartje zit verwerkt in het wapenschild van de stad Maastricht. We gebruiken uitsluitend foto's van Limburgse landschappen, natuurlijk geschoten door Limburgse fotografen. We zetten een donkere spannende sfeer neer om een indruk te geven van wat je als bezoeker te wachten staat.

I love Maastricht website

Over het logo zijn we zelf bijzonder tevreden. Het hartje is een warm visueel element en aangezien het niet gekozen is hebben we het zelf gebruikt voor ons bijzondere project I love Maastricht. Hiermee leveren wij onze persoonlijke bijdrage aan het imago van Maastricht op weg naar Culturele Hoofdstad 2018.

To win or not to win

We willen jullie onze deelname niet onthouden. Dit project laat zien hoe wij invulling aan een dergelijke opdracht zouden hebben gegeven.Voor een pitch is dit ontwerp zeer ver uitgewerkt, het zou feitelijk meteen zo gebruikt kunnen worden.

rene

Creative director

Deel dit artikel

P G