Stoere Binken Design

Artefysia identiteit

Klant: Artefysia

Artefysia Wellness Centre als het gaat om werken en behouden van je conditie, algehele gezondheid en welbevinden. Kortom, fitness op een verantwoorde manier en tevens gespecialiseerd en uitgerust als behandelcentrum en reïntegratiebedrijf voor rug-, knie-, schouderklachten, bekkenpijnsyndroom en RSI.

Huisstijl

Voor Wellness centre Artefysia werden wij gevraagd om naast hun totale verbouwing ook meteen een geheel nieuwe identiteit te ontwikkelen. Omdat er in het interieur met vele ronde vormen werd gewerkt hebben wij de identiteit hierop afgestemd door bij het briefpapier en visitekaartje sommige hoeken af te ronden. De kleuren lichtbruin en lichtblauw zijn gekozen als referentie naar lichaam (huid) en Welness (zuiver, reinigend). De typografie is geheel in lichtgrijs afgewerkt zodat het niet een te hard contrast zou geven met de lichte kleuren.

Uitnodiging

De verbouwing vond plaatst in een periode dat de Nederlandse economie in een dip zat. Met de uitnodiging wilde Artefysia juist met een dikke knipoog aan de (nieuwe) klant hun vastberadenheid tot vernieuwing laten zien. Die verbouwing hebben we ook letterlijk laten zien door op de voorzijde in 3D een steiger met twee hometrainers in de huisstijlkleuren te plaatsen. Dit alles werd bijgestaan door gereedschap in hetzelfde kleurenpalet en versterkt door een pakkende tekst.

Advertentie

De advertentie werd in dezelfde stijl als de uitnodiging vormgegeven en in meerdere dagbladen geplaatst.

jeroen

Creative Director

Jeroen Borrenbergs

Deel dit artikel

P G